PNDR se lauda cu absorbtia de fonduri europene

08.10.2013 08:57

 Pe PNDR avem în jur de 62% grad de absorbţie, bani pe care i-am plătit către beneficiari şi pe care Bruxelles-ul i-a certificat şi i-a returnat României, a declarat recent Daniel Constantin, ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale.

 “Pe zona de PNDR lucrurile s-au îmbunătăţit vizibil, astăzi avem în jur de 62% grad de absorbţie, bani pe care i-am plătit către beneficiari şi pe care Bruxelles-ul i-a certificat şi i-a returnat României, iar gradul de contractare depăşeşte 80%. Nu cred că vom avea sincope în această zonă, însă trebuie să fim extrem de atenţi pe activitatea de zi cu zi pentru că mai sunt probleme”, a spus Daniel Constantin.
 Acesta a precizat că recent au fost scoase la concurs câteva posturi pentru noi angajări pentru a putea face faţă cu evaluarea proiectelor, care din lipsă de personal a întârziat de multe ori. “Sper să fie primul program de succes pentru România, la nivel naţional, şi să avem absorbţie 100%. Este un obiectiv pe care eu mi l-am stabilit şi sper să îl îndeplinim”, a adăugat şeful MADR.
 În ceea ce priveşte Programul Operaţional pentru Pescuit (POP) problemele au fost mai mari, spune ministrul. "Anul trecut, am dezangajat sume importante şi, mai mult, a trebuit să ne asumăm de la buget sume importante pentru a nu avea un grad de eroare foarte mare, dar lucrurile s-au rezolvat. Avem o misiune la Autoritatea de Management să nu dezangajăm în acest an niciun ban. Deşi, aşa cum arată cifrele, pentru că am întârziat foarte mult şi pentru că au fost deblocate plăţile abia în luna mai există un risc de dezangajare de 7 sau de 10 milioane de euro. Paradoxal, la Programul Operaţional de Pescuit, deşi sumele sunt mai mici, stăm cu această secure deasupra capului”, a spus Daniel Constantin, într-un interviu acordat Agerpres.   Sursa – agroinfo.ro